عیسی مسیح کیست ؟

عیسی مسیح کیست ؟ وقتی که کتاب مقدس را مطالعه میکنیم در می یابیم که او حقیفتا کیست ! او کسی است که تاوان گناهان ما را داده تا خدا ما را هلاک نسازد؛ او با این کار، رابطه‌ای دوستانه میان خدا و ما بوجود آورده است. او نه فقط برای گناهان ما، بلکه برای گناهان تمام مردم جهان فدا شد. اول یوحنا فصل 2 ایه 2 .

وقتی کتاب مقدس را مطالعه میکنیم دراول تیموتائوس فصل 3 ایه 16 میخوانیم که : زیرا او مانند یک انسان به دنیا آمد، و ثابت کرد که روحی پاک و بی‌گناه دارد؛ فرشتگان او را خدمت کردند؛ و مژدهٔ آمدن او در میان قومها اعلام شد؛ مردم همه جا به او ایمان آوردند؛ و او بار دیگر به جلال و شکوه خود در آسمان بازگشت.

یکی از ایه های زیبا در مورد شخصیت عیسی مسیح در فیلیپیان فصل 2 ایه 6 است که می خوانیم : او با اینکه ماهیت خدایی داشت، اما نخواست از اختیار و حق خدایی خود استفاده کند؛ 7بلکه قدرت و جلال خود را کنار گذاشت و به شکل یک بنده درآمد، و شبیه انسانها شد؛ 8و حتی بیش از این نیز خود را فروتن ساخت، تا جایی که حاضر شد مانند یک تبهکار، بر روی صلیب اعدام شود.

تمام زندگی روحانی ما و تمام ابدیت ما در گروی این جواب مشخص می شود . نبض انجیل یوحنا این حقیقت پویاست که 1 عیسی مسیح فرزند یگانه خدا 2. او مسیح موعود است 3. او نجات دهنده است . که از ابتدا بوده و تا ابد خواهد بود . حقیقت پویا این است که عیسی مسیح ما را دعوت کرده است تا او را بپذیریم و با او تا ابد زندگی کنیم .  عیسی می گوید کسانی که به او ایمان می اورند زندگی جاوید دارند ( نه اینکه زندگی جاوید خواهند داشت ) .بنابراین زندگی جاوید در لحظه تازه شروع می شود . دریافت زندگی جاوید به معنای بر خورداری از حیات خدا می باشد . حیاتی که ذاتا جاودانه است . دریافت این زندگی در این دنیا ,زندگی جاودانی با خدا را تضمین می کند . یوحنا نشان می دهد که عیسی فرزند حقیقی خداست . او بزرگترین انتخاب زندگی را در مقابل ما می گذارد . ما مسوولیم که تصمیم بگیریم که چه کسی را پیروی خواهیم کرد ( یوشع 24 : 15) . خدا از ما می خواهد که زندگی را انتخاب کنیم ( تثنیه 30 – 15 – 20) .تصمیم به موکول کردن این انتخاب به اینده به معنای انتخاب نکردن و پیروی نکردن از مسیح هست . که تصمیمی خطر ناک است . چون اگر به او ایمان بیاوریم میتوانیم زندگی جاویدان داشته باشیم ,حیات ابدی داشته باشیم ,داوری خواهیم شود و تا به ابد در پیشگاه خدای پدر و عیسی مسیح تا  به ابد زنده خواهیم بود . 


در کتاب مقدس کولسیان فصل 1 ایه 15 میخوانیم که : 15مسیح چهرهٔ دیدنی خدای نادیده است. او فرزند خداست و بر تمام موجودات برتری دارد. 16در واقع، تمام هستی بوسیلهٔ عیسی مسیح بوجود آمد، یعنی هر آنچه در آسمان و بر زمین است، دیدنی و نادیدنی؛ عالم روحانی با فرمانروایان و تاج و تخت ایشان، و فرماندهان و بزرگانشان، همه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد