-
معجزات حضرت عیسی مسیح (ع)
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:55
دو نوع اصلی از معجزات عیسی در کتاب مقدس وجود دارد. آنهایی که به مردم مربوط هستند و آنهایی که مربوط به طبیعت میباشند. سه نوع شفا از طرف عیسی در کتاب مقدس اتفاق میافتد، وقتی یک فرد بیمار سلامت خود را باز میابد، وقتی شیاطین از بدن یک فرد خارج میشوند و وقتی یک فرد مرده دوباره زنده میشود. در اناجیل چهارگانه چهار...
-
نشانه ها و نمادهای مسیحیت
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:54
این یک گزیده از داستان طولانی در مورد تصویر مقدس مسیح است، اما ارزش یک فصل مستقل است. این مفهوم را در راه مسیح توضیح می دهد و بعضی وقت ها مقدسین، دست راست خود را در تصویر مقدس نگه می دارند، همانطور که در بالا نشان داده شده است. برای هر یک از مسیحیان ارتدوکس یا کاتولیک، دست راست مسیح در تصویر یک نمایش غیرمنتظره، برکتی...
-
شمع ها-پنچره ها-خروس
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:52
در اغلب کلیساها تعدادی شمع روی میز عشای ربانی قرار دارد. به اعتقاد ما شمعها، اشاره به یوحنا باب ۸ آیه ۱۲ .(از گذشتههای دور، یعنی قرن سوم و چهارم میلادی، در مراسم اوسترن، بودند- با شمعها تزیین میشدند. شمعها را روشن میکردند. همچنین مزار شهیدان مسیحی- که بخاطر ایمانشان به شهادت رسیده اغلب بر روی حوضچه غسل تعمید، شمع...
-
ماهی
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:51
گسترده ترین نماد قرن های اول ماهی بود ("ichfis" یونانی). ماهی مخفف نام اختصاری (مونوگرام) نام عیسی مسیح و در عین حال اعتراف مسیحیان به ایمان بود: عیسی مسیح Feu Ios Sotir - عیسی مسیح ، پسر خدا ، ناجی. مسیحیان ماهی ها را در خانه های خود به تصویر می کشیدند - به شکل یک نقاشی کوچک یا به عنوان یک عنصر موزاییکی....
-
عقاب بر فراز شهر
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:51
نمادی از اوج حقایق ایمان مسیحی ، که کل جمعیت کره زمین را متحد می کند. وی تا امروز به صورت عقاب های اسقف که در خدمات مقدس الهی استفاده می شود ، زنده مانده است. همچنین به منشأ آسمانی قدرت و عزت کرامت اسقفی اشاره می کند.
-
خروس
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:50
نماد رستاخیز عمومی که در دومین آمدن مسیح در انتظار همه است. همانطور که خروس خروس مردم را از خواب بیدار می کند ، شیپورهای فرشتگان نیز در آخر زمان مردم را ملاقات می کنند تا با پروردگار ، حکم آخر دیدار کنند و زندگی جدیدی را به ارث ببرند. نمادهای اولیه مسیحی دیگری نیز وجود دارد که در این مجموعه گنجانده نشده است: صلیب ،...
-
بره- لنگر
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:49
همه نماد فداکاری داوطلبانه منجی بی عیب برای گناهان جهان را درک می کنند. در اوایل مسیحیت ، او اغلب با چهره ای انسانی یا با هاله (گاهی نسخه ای ترکیبی نیز وجود داشت) به تصویر کشیده می شد. بعداً ترسیم آن در نقاشی آیکون ممنوع شد. ------------ کلیسا ، اول از همه ، بنیان محکم زندگی بشر است. با تشکر از او ، یک فرد توانایی...
-
ستاره-کبوتر
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:49
در سنت مسیحی ، ستاره درخشان در شب نماد آرزوی روح برای رستگاری است ، به این معنی که هدایت و حکمت الهی فقط از آسمان است ، نه از حدود زمینی. کتاب مقدس از مسیح به عنوان ستاره صبح صحبت می کند. ستاره بیت لحم راز تولد عیسی را برای مجوس فاش کرد و راه را به بیت لحم نشان داد. ستاره متقارن شش پر با مریم مقدس ("ستاره...
-
قلب مقدس
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:48
قلب مقدس قلب مقدس نمادی از قلب فیزیکی مسیح و عشق الهی او به تمام بشریت است. در هنر مسیحی ، او به صورت قلبی که با آتش الهی شعله ور است ، با زخم خونین ناشی از ضربه نیزه شکافته شده و با تاج خار احاطه شده است ، به تصویر کشیده شده است. زخمها و تاج خارها نماد مصلوب شدن مسیح و فداکاری او برای نجات بشریت است و شعله اطراف آن...
-
آبشار-کشتی
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:47
اولین تصاویر نمادین مسیحی در نقاشی آبشارهای رومی ظاهر می شود و مربوط به دوره آزار و شکنجه مسیحیان در امپراتوری روم است. در این دوره ، نمادها در طبیعت نوشتن مخفی بود و به هم کیشان اجازه می داد یکدیگر را تشخیص دهند ، اما معنای نمادها نشان دهنده الهیات نوظهور مسیحی است. ---------------- . کشتی: یک نماد مسیحی باستان است...
-
یک شیر-فرشته
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:46
25. یک شیر - نمادی از هوشیاری و رستاخیز ، و یکی از نمادهای مسیح است. او همچنین نمادی از مارک انجیلی است و با قدرت و کرامت سلطنتی مسیح همراه است. ----------- 27. فرشته نماد طبیعت انسانی مسیح ، تجسم زمینی او است. همچنین نمادی از انجیل متی است.
-
زنبق-ققنوس
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:44
33. زنبق - نمادی از پاکی ، خلوص و زیبایی مسیحی. اولین تصاویر سوسن ها ، با توجه به آواز آوازها ، به عنوان یک تزئین معبد سلیمان عمل می کنند. طبق افسانه ها ، فرشته اعظم جبرئیل در روز بشارت با یک سوسن سفید ، که از آن زمان به نمادی از پاکی ، بی گناهی و ارادت او به خدا تبدیل شده است ، به مریم مقدس آمد. مسیحیان با همان گل ،...
-
قرمز
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:42
در مسیحیت ، این نماد خون مسیح است که برای نجات مردم ریخته شده است ، و در نتیجه ، عشق او به مردم است. این رنگ آتش ایمان ، شهادت و شور پروردگار و همچنین پیروزی سلطنتی عدالت و پیروزی بر شر است. قرمز رنگ خدمات در جشن روح القدس ، یکشنبه نخل ، در هفته مقدس ، در روزهای بزرگداشت شهدایی است که برای ایمان خود خون ریختند. گل سرخ...
-
تاریخچه درخت کریسمس
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:40
قرار دادن درخت برای جشن کریسمس به قرون وسطی و اروپای شرقی برمیگردد. طبق اسناد و مدارک، اولین بار در سال ۱۵۱۰ در لاتیوا و همینطور در سال ۱۵۲۱ در اسلواکی برای مراسم کریسمس از درخت استفاده شده است. با این حال، سنت قرار دادن درخت در خانه در طول زمستان (و نه فقط برای کریسمس) به قبل از ظهور مسیحیت بازمیگردد. مدتها قبل از...
-
تصلیب عیسی
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:39
تصلیب عیسی در سدهٔ یکم در یهودیه که بخشی از امپراتوری روم بود رخ داد و میان سالهای ۳۰ تا ۳۳ پس از میلاد بود. به صلیب کشیده شدن عیسی در هر چهار انجیل نوشته شدهاست رسایل عهد جدید به آن اشاره کردهاند و دیگر منابع کهن هم به آن گواهی میدهند. منابع غیرمسیحی نیز پذیرفتهاند که این یک رخداد تاریخی بودهاست. [۱] گرچه تاریخ...
-
نسبت عمران پدر موسی و عمران پدر مریم چگونه است
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:37
حضرت مریم نیز دختر شخصی است به نام «عمران» که این شخص یکی از انبیاء بنی اسرائیل بوده[5] و قرن ها حدود 18 قرن بعد از عمران، پدر حضرت موسی به دنیا آمده و زندگی کرده است و نام پدر وی اشهم بن امون می باشد، که با سلسله مراتب به حضرت سلیمان و داود ـ علیها السّلام ـ می رسد. یعنی عمران پدر حضرت مریم ـ علیه السّلام ـ از اولاد...
-
نسب نامه حضرت عیسی در متی و لوقا
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:36
متی1:1 کتاب نسب نامة عیسی مسیح بنداود بنابراهیم: 2 ابراهیم اسحاق را آورد و اسحاق یعقوب را آورد و یعقوب یهودا و برادران او را آورد. 3 و یهودا فارَص و زارَح را از تامار آورد و فارَص حصرون را آورد و حصرون اَرام را آورد. 4 و اَرام عمیناداب را آورد و عمیناداب نَحشون را آورد و نَحشون شَلمون را آورد. 5 و شَلمون بوعز...
-
دوطبیعت گرایی
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:33
دوطبیعت گرایی بینشی مسیحشناسانه در الهیات مسیحی است که در آن دو طبیعت الهی و انسانی بهطور همزمان در کالبد عیسی مسیح وجود دارد، دوطبیعت گرایی با تکطبیعت گرایی و میافیزیتیسم در تضاد است. [۱] تکامل دوطبیعت گرایی یا مسیحشناسی دیوفیزیت تدریجی بود و سرانجام با اصطلاحات پیچیدهای به عنوان نتیجه بحثهای طولانی مدت که در...
-
میافیزیسم
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:31
میافیزیسم (به فرانسوی : Miaphysisme ) قاعدهای است در باورهای مسیحشناسانهٔ ارتدکسی شرقی . بر پایهٔ این باور، عیسی مسیح یک فرد است و وجوه الهی و انسانی او بیهیچ جدایی و تغییری یکجا جمع شدهاند. واژهٔ میافیزیسم از دو واژهٔ یونانی میا μία به معنای مجرد، یک و فیسیس φύσις به معنای طبیعت گرفته شدهاست. از لحاظ تاریخی نمو...
-
تکطبیعت گرایی
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:30
تکطبیعت گرایی یا مونوفیزیتیسم (به انگلیسی : Monophysitism ) موقعیتی در مسیحشناسی است که در آن پس از اتحاد ذات خدا و انسان، عیسی مسیح به عنوان تجسم پسر یا کلمه خدا، تنها یک ذات یا طبیعت دارد که الهی است. مونوفیزیسم با دیوفیزیسم یا دوطبیعتگرایی در تضاد است که معتقد است مسیح دارای دو طبیعت، یکی الهی و یکی انسانی است....
-
آیا رستاخیز به معنی بازگشت به زندگی پیشین است؟
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:29
رستاخیز صرفاً به این معنی نیست که مسیح که مصلوب شده و مُرده بود، در روز سوم به زندگی بازگشت. این تلقی از رستاخیز اگرچه نادرست نیست، ولی گویای تمام حقیقت هم نیست. شاید تصور برخی از مسیحیان از رستاخیز نیز این باشد که خدا مسیح را از مردگان برخیزانید تا بیعدالتی و ظلمی که در حق او شده بود، جبران شود. در این تصور نیز...
-
آیا رستاخیز به معنی بازگشت به زندگی پیشین است؟
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:29
پیش از پاسخگوئی به سؤالاتی که مطرح کردیم، نخست باید مسئلۀ بسیار مهمی را دربارۀ رستاخیز بدنی ذکر کنیم. گروهی از منکران رستاخیز، مسئلۀ رستاخیز مسیح را اساساً اسطورهای تقلیدی و جعلی میدانند که در نتیجۀ نفوذ آئینها و اساطیر یونانی و رومی و غیره در مسیحیت، از این آئینها و اساطیر اقتباس گردید. در این اساطیر و...
-
آیا رستاخیز به معنی بازگشت به زندگی پیشین است؟
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:28
رستاخیز جسمانی همانطور که پروفسور رایت اشاره کرده است، رستاخیز برای یهودیان و به تبع آنها، مسیحیان اولیه که از بطن یهودیت برخاستند، معنایی جز رستاخیز جسمانی نداشت. زیستن در خاطرهها و یادها و یا تداومِ تأثیرِ اندیشههای بانی و مؤسس یک مکتب شاید تفسیرهای زیبایی از کلمۀ «رستاخیز» باشند، و احیاناً رنگ امروزی داشته...
-
آیا رستاخیز به معنی بازگشت به زندگی پیشین است؟
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:27
نتیجهگیری: زندگی با قوّت و نتایج رستاخیزِ عیسای مسیح پولس رسول در رسالۀ اول قرنتیان باب ۱۵ بلافاصله پس از آنکه از رستاخیز مسیح سخن میگوید آن را «نوبر» و نمونهای از بدنِ آیندۀ مؤمنین میخواند. همانگونه که در مقدمه نیز ذکر کردیم، زندگی کلیسا به آنچه بر عیسی گذشت و به دست او تحقق یافت، گره خورده است. هم از این...
-
آیا رستاخیز به معنی بازگشت به زندگی پیشین است؟
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:26
در خصوص شرح مارکوس بورگ Marcus Borg نیز که قائل بر واقعیتی از نوع دیگر است، باید گفت که اشکالی ندارد که ما با واقعیتی فراتر از آنچه در قلمرو امور مادی و محسوس و تجربی میبینیم، روبرو باشیم ولی واقعیتی که از این قلمرو فرامیگذرد، بنا به تعریف باید نخست از لوازم این قلمرو برخوردار باشد. از این رو، واقعیت حتی اگر ماهیت...
-
چرا مسیح انسان شد؟
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:26
در این ایام عید میلاد، فرصت خوبی است که کمی دربارۀ آمدن مسیح به این جهان تفکر کنیم. وقتی بهیاد میآوریم که مسیح از ازل وجود داشته، و همه چیز بهوسیلۀ او هستی یافته، این سؤال پیش میآید که آیا واقعاً لازم بود که پسر خدا جلال آسمان را ترک کند، لباس بشری بپوشد و بهصورت یک انسان ظاهر شود؟ یوحنای رسول به این سؤال جواب...
-
بازگشت مسیح
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:24
مسیحیان اولیه، بازگشت مسیح را « امید متبارک » میدانستند (تیطس باب ۲ آیه ۱۳). آنها انتظار داشتند تمام پیشگوییها و وعدههای کتاب مقدس در ظهور دوم تحقق یابند، زیرا این هدف مسیحیت است. تمام کسانی که مسیح را دوست دارند، منتطر روزی هستند تا بتوانند رو در رو با او همنشین شوند. سخنان او در آن آیات، به نوعی نزدیکی و صمیمیت را...
-
John 21
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:22
1 After these things Jesus manifested himself again to the disciples at the sea of Tiberias; and he manifested i on this wise. 2 There was together Simon Peter, and Thomas called Didymus, and Nathanael of Cana in Galilee, and the [sons] of Zebedee, and two other of his disciples. 3 Simon Peter saith unto them, I go a...
-
John 20
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:21
1 Now on the first [day] of the week cometh Mary Magdalene early, while it was yet dark, unto the tomb, and seeth the stone taken away from the tomb. 2 She runneth therefore, and cometh to Simon Peter, and to the other disciple whom Jesus loved, and saith unto them, They have taken away the Lord out of the tomb, and...
-
John 19
چهارشنبه 13 اسفند 1399 03:21
1 Then Pilate therefore took Jesus, and scourged him. 2 And the soldiers platted a crown of thorns, and put it on his head, and arrayed him in a purple garment; 3 and they came unto him, and said, Hail, King of the Jews! and they struck him with their hands. 4 And Pilate went out again, and saith unto them, Behold, I...